سنسور_دمای_آب موتور
1397/02/03

سنسور_دمای_آب موتور

 
‏ECU با اطلاع پیدا کردن از دمای آب موتور تصمیم میگیرد که چه زمانی فن دور کند و یا دور تند را فعال کند ویا اینکه بر اساس سرد یا گرم بودن موتور چه میزان بنزین پاشش کند و اصطلاحات ساسات کند یا خیر .
 
چه تعداد سنسور دمای آب در خودرو وجود دارد ؟
 
در حال حاضر در برخی از ماشین ها ( مثل سمند – 405 – پرشیا مدل های دارای کنترل یونیت فن هستند )  سه عدد سنسور دمای آب وجود دارد که رنگ قهوه ای آن برای کنترل یونیت فن جهت دستور راه اندازی فن و رنگ سبز برای ECU موتور جهت اطلاع از دمای آب و تنظیم سوخت و رنگ آبی برای نمایشگر پشت آمپر استفاده می شود.
 
درخودرو پراید و برخی خودرو ها که فاقد کنترل یونیت فن هستند و ECU عملکرد فن را کنترل می کند ، دو عدد سنسور دمای آب موتور وجود دارد که یکی جهت ارسال اطلاعات دما به ECU و دیگری جهت نمایش پشت آمپر استفاده می شود 
 
اما در خودروی 206  / 207 تنها یک سنسور دمای آب وجود دارد ، زیرا تمامی پرامتر های آمپر توسط BSI ( Built-in Systems Interface ) کنترل می شود و تمامی ECU  ها و کنترلر ها در این خودرو به هم متصل و اطلاعات مورد نیاز همواره در دسترس تمامی قسمت ها و کنترلر ها هست ، لذا نیازی به سنسور اضافه نیست.