چند توصیه برای بنزین زدن
1397/04/12

 ‌ ‌ ✅چند توصیه برای بنزین زدن 

 

✅فقط صبح زود که حرارت زمین هنوز در پایین* ترین حد قرار دارد بنزین بزنید. به خاطر داشته باشید که در تمام پمپ *بنزین*ها مخزن سوخت در زیر زمین قرار دارد. هرچه زمین سردتر باشد، بنزین غلیظ*تر و متراکم*تر است. وقتی هوا گرم می*شود، بنزین منبسط می*گردد.
 
 بنابراین، خرید بنزین در بعد از ظهر و حتی شب که هنوز هوا کاملا سرد نشده و بر بنزین اثر نگذاشته، سبب می*شود که یک لیتر شما واقعا یک لیتر نباشد. در صنعت نفت، گرانش معیّن و حرارت بنزین، گازوئیل و سوخت هواپیما، اتانول و سایر محصولات نفتی نقشی مهم ایفا می*کند.
هر درجه حرارت که افزایش یابد منفعت زیادی نصیب این صنعت می*کند. اما جایگاه‎های سوخت دارای دستگاه جبران حرارت در پمپ*هایشان نیستن
 
✅وقتی مشغول بنزین زدن هستید، دستگیره را تا آخر فشار ندهید. اگر نگاه کنید می‎بینید دارای سه درجه است: کند، متوسط و تند. در حالت کند میزان تبخیر را که در اثر پمپ شدن بنزین حاصل می*شود به حداقل می*رسانید. همه شیلنگ*ها دارای محل بازگشت بخار هستند. اگر سریع بنزین بزنید، بنزيني که وارد مخزن بنزین شما شده بخار می*شود. این بخار مکیده شده وارد مخزن زیرزمینی می*شود به طوری که وقتی شما بنزین می*زنید، در واقع به آن میزان که دستگاه نشان می*‎دهد بنزین نزده*اید.
 
✅یکی از مهم *ترین نکات برای بنزین زدن این است که وقتی باک اتومبیل نصفه است بنزین بزنید. دلیل آن این است که، هرچه بنزین بیشتری داخل باک باشد، هوای کمتری فضای خالی آن را اشغال می‎کند. بنزین به مراتب سریع *تر از آنچه که تصور می‎کنید تبخیر می* شود. مخازن ذخیره بنزین دارای سقف داخلی شناور هستند. 
این سقف به عنوان نقطه صفر بین بنزین و جو عمل می*کند تا تبخیر را به حداقل برساند. برخلاف جایگاه*های بنزین، اینجا که من کار می‎کنم، هر تانکری که ما بارگیری می‎کنیم دارای دستگاه جبران حرارت است تا هر گالن عملا به میزان یک گالن باشد.
 
✅نکته دیگری که باید یادآوری کنم این است که اگر تانکر بنزین در حال تخلیه به مخزن بنزین باشد و شما هم در جایگاه سوخت باشید، در آن موقع بنزین* نزنید. به احتمال زیاد بنزینی که تخلیه می*شود سبب می*گردد که بنزین داخل مخزن به هم بخورد و آنچه از آشغال و آلودگی که معمولا ته*نشین می*شود، بالا بیاید و قسمتی از آن نصیب اتومبیل شما شود