سیستم کمکی فرمان در حالت اضطراری
1397/11/23

سیستم کمکی فرمان در حالت اضطراری:




 
 
یک قدم در جهت حرکت به سوی تولید خودروهایی که قابلیت هدایت خودکار را دارند استفاده از سیستمی به نام 
 
 
 
 بوده که همان سیستم کمکی فرمان در
 شرایط اضطراری است. این سیستم که توسط شرکت کانتیننتال ابداع شده به راننده برای پرهیز از خطرات احتمالی هشدار می‏دهد که ممکن است در اثر تغییر در به کارگیری سیستم کمکی فرمان رخ دهد.
 
 
 
 روش کار اینگونه است که وقتی ESA از طریق حسگرهای راداری تشخیص می‏دهد که وقوع تصادف قریب الوقوع بوده و راننده می‏بایست برای پرهیز از برخورد فرمان را منحرف کند، سیستم باعث می‏گردد که وضعیت چرخش فرمان تغییر کرده و بطور مثال چرخاندن آن به سمت راست با سختی انجام گرفته، ولی به سمت چپ به راحتی صورت پذیرد.
 
 
 
 سپس این سیستم با استفاده از تکنولوژی کنترل پایداری، مدیریت تأثیرات بعدی ناشی از چرخش ناگهانی را عهده دار می‏گردد. تاکنون هیچ خودروسازی از سیستم ESA در مدل های تولیدی خود استفاده نکرده ولی این وضعیت به سرعت در حال تغییر است.
 
 نحوه خاموش نمودن چراغ سرویس (آچار) در خودروهای با سیستم مالتی پلکس ماکس، اکو ماکس و SMS ماکس از طریق دو عدد کلید در جلو آمپر امکان پذیر است
 
 
 
بدین صورت که ابتدا با کلید سمت راست وارد منوی تنظیمات صفحه نمایش در جلو آمپر می شویم، پس از نمایش منوی تنظیمات همان کلید را نگه داشته تا وارد منوی تنظیمات روغن شود.
 
 
 
 سپس از طریق کلید سمت چپ مقدار مسافت نمایش داده شده در آیتم های روغن، فیلتر روغن و فیلتر هوا را افزایش می دهیم تا مقدار کیلومتر خودرو کمتر از کیلومتر تنظیم شده شود.