اینترفیس تشخیص (DIiagnostic Interface)
1398/09/09

 اینترفیس تشخیص (DIiagnostic Interface)

 
۱- تشخیص عیب یا عیب یابی❗
 
با وجود تعداد زیاد اجزای متصل شده به BSI در زمان بروز ایراد تشخیص اینکه ایراد دقیقاً مربوط به کدام جز میشه کار بسیار سختیه. با بکار گیری یک تست سریال میشه محل دقیق عیب گزارش شده رو پیدا کرد. روشهای عملکرد عیب یاب BSI به این شرح هستند :
 
خواندن DTC جهت استخراج و پاک کردن کدهای خطا 
 
فعال سازی اجزا مختلف جهت بررسی عملکرد اونها
 
پیکربندی سیستم جهت تایید اجزا
 
۲– پیکربندی سیستم❗
 
با تو جه به اینکه BSI تعداد زیادی ورودی و خروجی مربوط به قسمتهای مختلف خودرو رو پشتیبانی میکنه پیکربندی دقیق و برنامه ریزی دقیق پردازشگر الزامی است.اطلاعاتی نظیر اینکه خودرو دارای چه سیستمهای هشداری هست یا اینکه یک CD پلیر روی ماشین نصب شده یا اینکه ماشین دارای چرخهای ۱۵ یا ۱۶ اینچی هست مورد نیاز هستن. هر کدام از این اطلاعات که در طول دوران کارکرد خودرو دچار تغییر بشن می بایست این تغییرات در سیستم هم تغییر کنند. به عنوان مثال اگر شما یک سیتروئن با ۱۲ ماه کارکرد خریده باشید و بخواهید مه شکنهای سفارشی جلو رو روش نصب کنید باید تغییرات در سیستم ثبت بشن تا مه شکنها کار کنن
 
۳– برنامه ریزی BSI بعد از تعویض❗
 
در صورت تعویض BSI باید اطلاعاتی مشابه اطلاعات زمان پیکربندی وارد شوند اما با اندکی تغییر. وقتی BSI جدید نصب شد، جزییات مهم مربوط به اتومبیل به سختی در آن برنامه ریزی می شوند، به عنوان یک مثال بسیار مهم میشه به VIN کد اشاره کرد
 
ضمناً اگر به برنامه ر یزی این قسمت دسترسی پیدا کنیم تعدادی آپشن بدون هزینه فعال خواهد شد ( در مورد ۲۰۶ که اینطوره )